Make your own free website on Tripod.com
Oktober
Op 1 oktober heb ik Jerry van het vliegveld gehaald. We zijn naar Port Douglas gereden waar we hebben gegeten in het zelfde (en enige) restaurant waar Bill Clinton ook gegeten had bij zijn bezoek aan Australië. Ik heb daar Barramundi geprobeerd. Barramundi is een veel gegeten vis in NT en Queensland. Aan het eind van de maaltijd vroeg de ober hoe het gesmaakt had. "I'm stuffed" vertelde ik hem, waarop hij antwoordde dat het niet gebruikelijk is dat in een restaurant zoals dit te zeggen........
De volgende dag zijn we naar Cape Tribulation gereden, waar we in hebben gecheckt in Crocodylus Village, een hostel midden in het regenwoud. Op het strand een beetje gelegen en gelezen. Op zaterdagavond hebben we een avondwandeling door het regenwoud gedaan, waar we twee white knee crickets de tijd van hun leven zagen hebben. Wij bleven daar met de groep natuurlijk rustig naar staan kijken. No privacy, sorry.
Op zondag hebben we een tocht met de boot 'Jungle Diver' gemaakt. Fantastische crew, fantastische duiken alleen het eten was iets minder. Tijdens een guided snorkel tour toonde een van de Dive Masters het defence mechanism van een zeekomkommer. Als dit beestje zich bedreigd voelt, spuugt 'ie een aantal ontzettend klevigere draden uit. Een eventuele aanvaller krijgt die handel dan over zijn ogen en is een behoorlijke tijd zoet met het schoonmaken. Moet ook wel want zeekomkommers loop je d'r makkelijk uit. Die zijn niet zo snel. De Dive Master gebruikte mijn vinger voor de demonstratie. Plakt fantastisch hoor, bedankt....
Maandag ochtend vroeg opgestaan en een paddle trek gedaan, op het strand ontbeten. Fantastisch ontbijt, de moeite van het wachten waard. Tijdens deze trek hebben we drie duitsers ontmoet, Melanie, Birgit en Sören, waar we mee afgesproken hebben naar Magnetic Island te gaan.
Op 6 oktober 's ochtends nog een wandeling door het regenwoud gemaakt en vervolgens terug naar Cairns gereden. Daar hebben we Thai's gegeten.
Op woensdag zijn we met z'n vijven naar Townsville vertrokken om de boot naar Magnetic Island te pakken. Helaas waren we net iets te laat. In Townsville overnacht en whatdayaknow: 's avonds Thai's gegeten.
De volgende dag de ferry naar het eiland genomen en daar verder de rest van de dag op het strand doorgebracht. 's Avond hebben we nog een wandeling gemaakt en een 'wilde' koala gezien. Vrijdag hebben we een catamarantrip geboekt, heerlijk gezwommen en gezeild. Het snorkelen was niet bezonder. Heel slecht zicht. De BBQ aan boord was simpel maar lekker! De volgende dag wilden we een kleine catamaran huren, maar dat ging helaas niet door omdat volgens de verhuurder de zee te choppy was. Volgens mij was het gewoon Australische luiheid. Wel een dompertje.
Zondag de 11e zijn we terug gereden naar Cairns en hebben we in het Holiday Inn het afsluitdiner besteld. 's Avonds heb ik Sören naar het vliegveld gebracht, want hij moest de volgende dag beginnen aan zijn afstudeeropdracht in Christchurch (NZ). De volgende ochtend heb ik Jerry naar het vliegveld gebracht en ben ik weer terug gegaan naar het Holiday Inn, waar we nog even van de luxe genoten hebben.
De rest van deze maand heb ik voornamelijk gewerkt. 's Avonds heb ik nog een paar keer met Melanie en Birgit in de Woolshed gegeten. Later die week heb ik daar Joost, Femke en Annemarieke ontmoet waar ik veel mee op ben getrokken voor zover dat na het werk mogelijk was.
Films deze maand: The Truman Show